Technologické centrum Praha

Alaadin z Bořetic: Syřan založil farmu na Břeclavsku i aplikaci, která propojuje farmáře se zákazníky

...známe cenu myšlenky

Publikováno: 10.11.2020 Zdroj: Hospodářské noviny, iHNED.cz

Alaadin z Bořetic: Syřan založil farmu na Břeclavsku i aplikaci, která propojuje farmáře se zákazníky

Alaadin z Bořetic: Syřan založil farmu na Břeclavsku i aplikaci, která propojuje farmáře se zákazníky

Příběh Alaadina, Syřana se švédským občanstvím, který se s manželkou usadil v jejích rodných Čechách, popisuje článek redaktora Marka Pokorného z HN. " Spolu s manželkou Lenkou vyvinuli dvě progresivní webové aplikace. První, MyCookAround, propojuje pěstitele, výrobce potravin a farmáře se zákazníky. Druhá, SwapAround, je pro lidi, kteří chtějí něco vyměnit. Obě pracují na lokálním principu a na technologii získal česko-syrský pár patent." 

Ke spolupráci s Technologickým centrem AV ČR autor popisuje:

Současná situace je sice "uzamkla" v Česku, ale do Itálie chtějí i nadále. Aplikaci tak zatím upravili pro zdejší podmínky. MyCookAround se − ještě před tím, než se usadili v Bořeticích − dostala až mezi vybrané projekty v evropské soutěži EIT Food innovation. Tam si jí všimla
i Silvie Jirásková z Technologického centra Akademie věd. "Ten jejich nápad pomáhat
k dodatečnému příjmu nízkopříjmovým lidem či i těm bez práce se mi líbí," říká Jirásková, která zdůrazňuje i silný etický a sociální kontext aplikace.

To, že během dvou měsíců se do systému v Česku − jen prostřednictvím propagace na sociálních sítích − zaregistrovalo přes tři tisíce lidí, podle Jiráskové ukazuje, že má velký potenciál. "To už je velká masa, ale oni potřebují aspoň sto tisíc," říká. Technologické centrum jim nyní pomáhá, jak nejlépe projekt zaměřit a případně sehnat někoho, kdo by do něj investoval. "Mají výhodu, že mají svoji technologii patentovanou. Mít ošetřeno duševní vlastnictví je základní hodnota každé firmy," dodává Jirásková.....

...    .Akademička Jirásková je ale varuje před přílišným rozkročením: "Mají sice hodně nápadů, ale měli by se nejdříve zaměřit na jeden a úspěšně ho byznysově dotáhnout. Musí si nejdřív ověřit, jak dlouho jim klienti zůstanou, a naučit se s nimi pracovat. Až pak by měli dělat další."

Celý dlouhý příběh manželů je dostupný v odemčeném článku na tomto odkazu.